About Me

2/22/2012

Biografi Agung Rasullullah S.A.W

Sejak akhir-akhir nih kami rajin melayan program 30 Minit Bersama Ustaz Don di TV Al Hijrah. Memang best tengok rancangan tu sampaikan Syahmi pun dah kenai dan cam Ustaz Don tu. Cara penyampaian Ustaz Don sangat sempoi dan bermakna.




Kelmarin Ustaz Don ada rekemenkan buku yang bagus dan lengkap tentang perihal Rasullullah SAW. Yelah jugak kan... tak kenal maka tak cinta. Kita asyik menyebut nama Rasullulah tapi sebenarnya kita tak mengenali siapa Rasullulah pada hakikatnya. Terdetik kejap keinsafan masa tu... bila fikir balik yelah apa le salahnya luangkan sedikit wang untuk beli buku ni... benda lain mahal2 boleh pulak beli kan....nikan pula ilmu... jangan le berkira kan...ermm... tekad perlu cari buku nih. Nak cari kat MPH Alamanda dulu pasni, harap-harap ada le stok lagi.




Setelah meminta bantuan cik google dah terjumpa buku yang dimaksudkan..harap-harapnya buku nihlah kut kan... ehhehee






Buku BIOGRAFI AGUNG RASULULLAH ini harus dimiliki oleh seluruh umat Islam yang merindui, mencintai dan mengharapkan syafaat Baginda. Buku ini adalah sebahagian kecil usaha untuk kita sama-sama mengenal Rasulullah dan terus kekal rasa cinta kita kepada Baginda.


Buku ini juga memaparkan Perjalanan hidup Rasulullah bermula dari kelahiran, saat kanak-kanak hingga dewasa, isteri-isteri yang menemani sepanjang hidup Baginda, anak-anak dan cucu, sahabat-sahabat dan pembantu Baginda di sepanjang hayat Baginda menyampaikan risalah tauhid.



Tiada ulasan: